Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utomhus  (läst 865 gånger)

kvibille

• Sport me' fart, agility så klart
    • Halland
    • Briemates kennel
Utomhus
« skrivet: 29 apr-12 kl 09:21 »
Klara 6-7 veckors kycklingar vara ute nu. ??? Här i Kvibille har vi 8-9 gr ute o blåst. Dom bör väl ha en egen hage? Va säger dom stora? E nybörjare
Bor sedan -07 på landet 1,5 mil norr om  Halmstad med fru, Ingela och fyra schapendoes hundar, Jackie, Tuva, Peggie o Dansa + en briard Kita. Två katter Casey o Mysan. Har fyra utflugna "kycklingar" och nu skaffat 8st Brahma och 4 st Faveroller.

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
SV: Utomhus
« Svar #1 skrivet: 29 apr-12 kl 09:34 »
Hej, jag är också lite av en nybörjare men jag kan tala av egen liten erfarenhet! Jag har mina första kycklingar nu, ruvade av sin mamma-höna, de är sju veckor idag. De kycklingarna har gått ute med sin mamma hela tiden men nu i veckan så är det som att de har blivit upproriska tonåringar >:D De struntar i sin mamma, går sin egen väg i trädgården och några sover på pinnen med sin mamma och resten i grupp i ett rede. De är ute hela dagen, vad jag kunde se igår så låg dom inte och värmde sig alls under mamma-hönans vingar.
Om kycklingarna inte har gått med sin mamma kan jag tänka mig att de måste vara inhägnade först för att inte "gå vilse" eller bli bort-skrämda.
Lycka till, det är härligt med kycklingar ;D
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Dela detta:

* Inloggade just nu

172 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser