Grönavågen - det ser ut EXAKT så. Tyvärr fortsätter inte tråden med innehållet.... men har skrivit till trådskaparen och frågat.
Torpjens - jag är medveten om resistensriskerna. Samtidigt har hönorna aldrig blivit medicinerade tidigare. De har haft rätt torftigt liv dessutom. Vi tog över dem i november med huset. Skaffade en tupp och släppte ut dem på betet från den lilla utegården. TYdligen hade ägarinnan haft nönor tidigare som flygit ut från den inhägnade tomten så sedan dess fick inga vara utanför rastgården - därmed basta! Hon hade (har) många bestämda idéer och dessa gick inte att rucka på! Hon spottades och slogs för sina idéer - bokstavligen (berättade hon själv)...
Ja - så man har en önskan at ge fåglarna en bra sista tid och så lång den nu kan vara utan att de ska lida. Och den sista biten är ju jättesvår just med fåglar...
När det gäller att äggledarinflammation kommer tillbaka igen. Det vet jag. Men jag hoppas att det inte sker omedelbart.
Men NÄR det sker är jag förberädd och kommer inte att behandla.
Hade varit intressant att veta andras erfarenheter som behandlat äggledarinflammation och och tiden tiden för återinsjuknaden!
Tack skräptanten - jag har hela förpackningen men glömt vad det stod om tiden

Sedan gjorde dessa sist utkomna äggen mig osäker - ifall jag skulle förlänga tiden.
Hon låg i redet idag - men är osäker på om ägget är hennes som låg där. Ville inte pilla på henne när hon låg där...