Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  King Suron sa *poff* och dog  (läst 1206 gånger)

JBF

• Småland
King Suron sa *poff* och dog
« skrivet: 24 jun-12 kl 21:49 »
Jag har lånat ut min Suro och den har gått en felfri runda. Efter sanering skulle den nu sättas igång igen hos h*n som lånat den, men när sladden sattes i väggen sa det bara *poff* och nu är maskinen död- tvärdöd. Någon som har en Suro som varit med om detta och som kan svara på ifall det 1. Går att säga vad detta *poff* berodde på 2. Vad man ska/kan byta ut och 3. Vad detta kalas kan tänkas kosta?

//JBF
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

anders50

• Gäst
SV: King Suron sa *poff* och dog
« Svar #1 skrivet: 24 jun-12 kl 22:43 »
Jag har lånat ut min Suro och den har gått en felfri runda. Efter sanering skulle den nu sättas igång igen hos h*n som lånat den, men när sladden sattes i väggen sa det bara *poff* och nu är maskinen död- tvärdöd. Någon som har en Suro som varit med om detta och som kan svara på ifall det 1. Går att säga vad detta *poff* berodde på 2. Vad man ska/kan byta ut och 3. Vad detta kalas kan tänkas kosta?

//JBF

*poff*  betyder på småländska: kortslutning!  ;)

Är nog bara till att dissikera Suron och leta efter nåt bränt ställe. 

Lycka till där uppe!  ;)

Lina W

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 24 jun-12 kl 22:53 »
Skruva isär och leta reda på glas-säkringen, den har säkert den som gått.
Samma sak hände mig ifjol då jag hade lite bråttom att starta den efter sanering. Då gick säkringen men även något med termostaten som en elnisse bytte åt mig.
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 25 jun-12 kl 05:31 »
Det är alltid viktigt att kläckaren är helt torr efter rengöring innan man startar den. Vatten leder nämligen ström bra, och då kan komponenter utsättas för större strömstyrka än de tål.

Kortslutning låter sannolikt, och om det är lätt eller svårt, billigt eller dyrt att laga, beror såklart på vad som gått sönder, och på hur mycket man kan fixa själv.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 25 jun-12 kl 07:58 »
Känner du ngn elektriker, som iaf kan titta på den.
Hedemorahöns

JBF

• Småland
« Svar #5 skrivet: 25 jun-12 kl 21:48 »
Jepp, poff på ren småländska... OK, då ska jag se hur det ser ut när jag får hem mackapären!
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Dela detta:

* Inloggade just nu

207 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser