Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Plastbackar  (läst 3194 gånger)

Cordula

• Närke
Plastbackar
« skrivet: 11 okt-06 kl 09:50 »
Jag vet inte om det passar hit... men jag försökte få tag i stapelbara plastbackar, alternativt vedbackar, men de är så dyra. Vet någon var någonstans man kan få tag i dem begagnat?

leifhh

• Gäst
Re:Plastbackar
« Svar #1 skrivet: 11 okt-06 kl 10:25 »
kolla med någon fiskhandlare om du inte kan få köpa fiskbackar, de är suveräna! Vi plockar våra utefter kusten där de ju allt som oftast flyter iland... Annars är brödbackar ett bra men lite mindre alternativ. Kolla med närmaste butik eller bageri.

I ett nr av åter (nr 1/06) fanns byggbeskrivning på en lite klurig och stapelbar vedhämtare om det är det du är ute efter....

Cordula

• Närke
« Svar #2 skrivet: 02 nov-06 kl 18:56 »
Det handlar inte om vedhämtare, jag vill ha något stapelbart för att på ett platssparande sätt kunna torka bättre, kanske också lagra några grönsaker. Kanske är det verkligen bästa att fråga på ICA, de har många plastbackar. Nu upptäckte jag att det även finns backar ur timmer, och det är ju ännu smidigare.

grankotten

« Svar #3 skrivet: 29 nov-06 kl 08:31 »
Om du har nån bekant som jobbar inom resturang kan du kolla ifall du kunde få tag i mindre plastbackar därifrån. Själv har jag samlat på mig en del stapelbara backar som det varit svamp i.. De har fungerat helt ok iom att de är lite mindre (lättare att lyfta) och "ihåliga" (nemas problemas med dräneringen).. Dessutom kan man passa på att fynda lite olika planteringslådor från resaurangen.. Det slängs ofta en hel del plastartiklar med skräpet som går att återanvända tex för fröuppdrivning. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

117 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser