Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad vi gör ekonomiskt.  (läst 1154 gånger)

silverglans

• Gäst
vad vi gör ekonomiskt.
« skrivet: 10 jul-12 kl 11:29 »
Hej.
Tänkte vi kunde ha en tråd för saker som måste göras och som kostar,hur löser ni det?
Här beställde vi igår ny kökskran och fick 10%rabatt på den,så 1.400kr kostade kranen, den
Ska ju installeras med och det kostar runt 2.000kr ..så vi räknar med Minst 3.500kr för en så "enkel sak" som kökskrans byte. Men vill inte göra det själva,och då får man betala.

Tjolebompan

• Ingen forumräv.. Maila mig!
    • Västerbotten
    • Min blogg!
SV: vad vi gör ekonomiskt.
« Svar #1 skrivet: 10 jul-12 kl 12:08 »
Hej!

Jag tycker att det här med ekonomi är svårt. Jag menar, jag försökte räkna på vad vi tjänar på att vara hemma mer och självhushålla istället för att jobba, och kom fram till att det inte gick ihop. Maten kostar så liten del av vår inkomst idag, så man sparar inga pengar på att göra den själv. Sen finns det ju andra värden än pengar här i livet, men det är ju en helt annan diskussion.

Jag prövade att stå på marknader och sälja överskott ett tag, men det var då mycket jobb för liten peng! Jag bor väl avigt till, så det finns inte så många kunder som i en större stad, samtidigt vill man ju gynna de lokala marknaderna. Sen är jag väl inte nog känd i trakten än, så folk vet inte om det jag har är bra.. Vad jag vill säga är att jag gjorde ett ärligt försök att klara mig på mindre arbetstid och blev besviken.

Men jag ger ju inte upp för det :)
Lev livet utan dötid!

silverglans

• Gäst
SV: vad vi gör ekonomiskt.
« Svar #2 skrivet: 10 jul-12 kl 14:55 »

jaha,bilservice oxå,det kostar 1.800kr...

Dela detta:

* Inloggade just nu

139 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser