Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Försvinner lamm..?  (läst 1349 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Försvinner lamm..?
« skrivet: 07 dec-06 kl 13:11 »
Jag hörde av förra gårdsägaren att han "brukade" bli av med sina lamm rätt ofta, vet ej om han syftade på räv då. Men händer det alltså på riktigt? Vårt fårhus har öppningen mot skogen, på baksidan. Bör vi stänga in dom på nätterna vid lammningstid? Eller räcker det att hålla tackan o lammen i sin box tills dom blivit större. Alltså utan att stänga men att lammen hålls inomhus... Eller hur ligger det till egentligen? JAG tänker då inte bli av med några lamm iallafall!!!!!!
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

queer

Re:Försvinner lamm..?
« Svar #1 skrivet: 07 dec-06 kl 13:18 »
Det kan ju vara tvåben oxå ...

Då är det nog Freds hårda metoder som gäller.
« Senast ändrad: 07 dec-06 kl 13:19 av queer »

_matte_

« Svar #2 skrivet: 07 dec-06 kl 15:33 »
detta kunde ju kanske va nåt att satsa på ;)     jävligt fräcka tycker jag..

http://begmarknad.lantbruksnet.se/sok/annons.php?aid=33104

//matte
Jag har inget emot vegetarianer... bara dom inte betar på min mark.. ;)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 07 dec-06 kl 17:00 »
D e klart, tänkte inte på möjligheten med två benta...

Har en sån här som jag tycker gör ett bra jobb  ;D Men jag tror inte jag vill ha honom ute på nätterna.. Han varnar ifs ibland nattetid..eller ganska ofta.. Då är det baraatt öppna dörren  ;D I somras hade vi en rävunge som jag tror lekte med hunden..såg han från fönstret smyga närmare och när hunden sprang efter så sprang han volter ute på vallen. När hunden gav upp o gick hem följde den efter... ;D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Dela detta:

* Inloggade just nu

193 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser