Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anka eller labrador? ;-)  (läst 960 gånger)

Pudelpojkar

• Skåne
Anka eller labrador? ;-)
« skrivet: 18 aug-12 kl 10:54 »
Hej alla glada ankägare! Hur mycket mat ska man ge en myskanka att äta om man vill att den ska leva ett långt och sunt liv? Nu får mina två 3 månaders ankor dela på 1,5 dl pellets (lantmännens allfoder) samt en 1,5 litersburk full av frukt och grönt, de har tillgång till damm och de går ute hela dagarna i trädgården på gräs. Det ska tilläggas att de vattenväxter som vi hade i dammen snart är uppätna ;-) Misstänker att ankor är lite som labradorer äter så länge där finns nåt ;-).

LasseDalom

• -
SV: Anka eller labrador? ;-)
« Svar #1 skrivet: 24 aug-12 kl 09:19 »
Vi har som grundrecept 2 dl säd (havre/korn) per anka, morgon o kväll vintertid. Något mindre om sommaren men då kan de käka utomhus också.

Pudelpojkar

• Skåne
SV: Anka eller labrador? ;-)
« Svar #2 skrivet: 25 aug-12 kl 16:50 »
Tack för ditt svar Lasse! Oj, då får jag öka på deras portioner! Kan man övergöda ankor eller de reglerar det själva? Mina går som husdjur och jag vill att de ska leva länge :-) .

Dela detta:

* Inloggade just nu

172 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser