Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Flytta ut vaktlarna på dagtid ?  (läst 950 gånger)

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
Flytta ut vaktlarna på dagtid ?
« skrivet: 20 aug-12 kl 07:24 »
Undrar om det blir för " stressigt" för vaktlar om man varje dag lyfter ut dem i en gräsbur, för att sedan lyfta in dem till natten ?  Vet inte om jag törs / vill ha dem ute under natten. De bor nu i hönshuset. (egen bur såklart  ;))
Skulle även vilja ha tips på hur en , gärna flyttbar, utebur kan se ut för vaktlar !
Modell enklare... Bilder vore toppen  :P
OM man nu skulle ha dem ute även på natten, dvs utan tillsyn, måste man ju ha nätbotten..Vilken sorts nät ? ( Gillar inte riktigt tanken på att låta deras små fötter trampa omkring på nät, men...
Jag vill alltså ha en "gräsbur", inte något på ben.... ;D
« Senast ändrad: 21 aug-12 kl 00:03 av Marielle »

Henrik99

• Skåne
SV: Flytta ut vaktlarna på dagtid ?
« Svar #1 skrivet: 20 aug-12 kl 07:48 »
HEJ
Jag testa det tre gånger och jag tyckte dom blev för stressiga så jag flytta utt dom permanent
bild på min bur kommer senare efter skolan. :)
Har fem kaniner en hund en katt två akvarium japanska vaktlar och jumbo vaktlar
en silkes höna en dvärg kochin och och snart duvor

Dela detta:

* Inloggade just nu

236 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser