Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Döfödda ungar?  (läst 858 gånger)

Fredrik_i_Skåne

• Skåne
Döfödda ungar?
« skrivet: 28 aug-12 kl 20:37 »
Nu har det hänt två ggr att jag kommit ut och det ligger döda ungar i buren. Första omgången tre och nu sist fem st. Någon av dem visade på gnagskador. Är honan en dålig mor och inte boar tillräckligt eller blir hon stressad och biter ihjäl dem. Jag som såg fram mot kaninstek... Vad gör jag för att det ska bli så optimalt för henne som möjligt?

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Döfödda ungar?
« Svar #1 skrivet: 28 aug-12 kl 22:24 »
Bor honan själv? Utebur på marken eller inne? Har hon haft lugnt omkring sig före nedkomst?
Fjäderfän och kaniner

Fredrik_i_Skåne

• Skåne
SV: Döfödda ungar?
« Svar #2 skrivet: 30 aug-12 kl 09:07 »
Första gången bodde hon själv, i egen stor bur uppe från marken med gott om mtrl att boa med.
Andra gången gick hon med hanen i utebur på marken men med boa och gott om mtrl att boa med.. ???

Dela detta:

* Inloggade just nu

175 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser