Jag har tre dvärgsilkeskycklingar som är födda i mitten av juni, de är väl alltså åtminstone tio veckor. Köpte fem, de var då endast veckogamla. En dog dagen efter köpet, en efter ett par veckor. De såg bara allmänt svaga ut, satt och burrade upp sig under lampan och dog efter kort tid. De andra tre har varit friska och fina, men nu är det något fel med en. Den går så konstigt! Upptäckte det igår. Den lyfter liksom benen onaturligt högt, i långsamma elefantkliv. Jag vill inte påstå att den vinglar, den tappar inte balansen, men den rör sig klumpigt. Den ser pigg ut i övrigt och den äter och dricker. Den är mindre än de andra två men det har jag inte tänkt så mycket på, jag har bara hoppats att det ska betyda att den är en höna... Den verkar inte precis undvika att röra sig, det är inte så att den ligger kvar på samma ställe varje gång jag tittar till den utan den förflyttar sig i hela hönshuset.
Kan det vara Marek? Jag tycker att jag läst på om det men jag har liksom aldrig sett det i verkligheten...jag skulle som sagt inte beskriva det som att kycklingen vinglar. Vad kan det annars vara?