Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  äggläggningsuppehåll  (läst 12016 gånger)

Hönsmamma

Re:äggläggningsuppehåll
« Svar #20 skrivet: 17 dec-06 kl 15:12 »
Alla raser värper inte året om, en del slutar helt andra värper mindre under den mörkare och kallare årstiden.
Det är helt naturligt, de måste få ta igen sig.
Jag & gubben har bland annat: Ancona, Araucana, Australorp, Brahma, Brakel, Faverolle, Friesen, Fönix, Hollende hoens, Holländska Vithättor, Isbar, Jersey Jätte, Kochin, Lohmann, Maran, Millie Fleur, Silke, Svarthöns,Sussex, Wyandotte,
Mysk-ankor och Kinesiska knölgås, Amerikansk gul gås och katte

ekl

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 19 dec-06 kl 18:53 »
Ähum, 8),
det var jag som startade tråden, och kan meddela att mina kycklingar, kläckta i maj, började värpa förra veckan..............små, söta ägg ;D ;D ;D, det ska bli gott med hemägg tilljul ;D ;D ;D

Amanda

• Djuren är åtminstone mänskliga!
    • Västmanland
« Svar #22 skrivet: 20 dec-06 kl 00:15 »
Mina hedemoror värper jättebra än. Okey, de har lite extra belysning. Någon ruggar, men ingen är "igelkottalik". De äter allfoder som stadigt finns, säd (blandkross), vete, grönsaker, matrester av skilda slag och gräs när de kan gå i det fria. De mår prima.
Genbank i lantrasen Hedemorahöns sedan 1992. Umgås dagligen med mina 'Lyckliga Hönor' och deras småttingar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

142 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser