Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  göra rent från fågelbajs  (läst 4638 gånger)

Elisabeth A

• Gästrikland
göra rent från fågelbajs
« skrivet: 02 okt-12 kl 15:30 »
Jag har fått ett skåp som är trärent. Det har stått på en loge och fått svalbajs på sig... Går det att få skåpet riktigt rent? Jag har skrubbat av med vatten och diskborste. Behöver jag göra mer eller går det att använda som det är? Det ska användas som linne- och klädskåp.
/Elisabeth

Ingelavw

• hundar,katter,fåglar,en gris
    • Uppland
SV: göra rent från fågelbajs
« Svar #1 skrivet: 02 okt-12 kl 16:21 »
Om du är nöjd med arbetet du gjort så är det alldeles perfekt!
Möjligen skulle jag städa av det en gång extra med såpa,för jag inbillar mej att det är bra för träet.
:-)
Trots mina handikapp,försöker jag ta vara på livet. Djuren gör det enklare.

torbjorn

• Medelpad
« Svar #2 skrivet: 02 okt-12 kl 21:32 »
Det kan nog vara idé att skrubba en gång extra med varmvatten och, som sagt, såpa, diskmedel eller något liknande.

Elisabeth A

• Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 16 okt-12 kl 14:37 »
Okej, då blir det en skrubbning till:).
Tack för hjälpen!

TW

• Finland
« Svar #4 skrivet: 17 okt-12 kl 09:34 »
Jag brukar pensla på 10-procentig ammoniak. Det löser upp all skit på någon minut. Sedan är det bara att snabbt skura med såpa och varmvatten.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Elisabeth A

• Gästrikland
« Svar #5 skrivet: 17 okt-12 kl 15:17 »
Löser ammoniaken upp även det som gått in i träet? För det är det som är min fundering. Det går lätt att tvätta av bajset som ligger på ytan, men vad har gått in i träet (fåglar kissar och bajsar ju samtidigt), och är det i så fall något jag behöver ta bort för att det inte ska bli problem i framtiden?

TW

• Finland
« Svar #6 skrivet: 17 okt-12 kl 15:21 »
Det vet jag inte för jag har aldrig använt det på fägelskit. Åtminstone slutade mitt storskåp lukta härsket bagerifett och enligt bekanta fungerar det bra mot lukten av musskit och muspiss.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

Dela detta:

* Inloggade just nu

244 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser