Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vita fjädrar  (läst 1637 gånger)

Helenan

• Gäst
vita fjädrar
« skrivet: 22 dec-06 kl 13:26 »
Hej!

Min svarta höna har ruggat rejält men fått nya fjädrar nu. Tyvärr saknar fjädrarna färg i spetsarna så hon är inte riktigt svart längre utan blekgrå i fäderspetsarna. Vad kan det bero på, tror ni?

Helenan

• Gäst
Re:vita fjädrar
« Svar #1 skrivet: 22 dec-06 kl 16:52 »
Nu har jag tagit en bild på henne men det syns lite dåligt. Mest syns det på den högraste svarta hönan på gumpen och längst ut på vingfjädrarna.

lite_av_varje

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 dec-06 kl 17:03 »
Nu har jag tagit en bild på henne men det syns lite dåligt. Mest syns det på den högraste svarta hönan på gumpen och längst ut på vingfjädrarna.

dem svarta är inte så gamla va? jag gissar på att dem kommer få samma färg som dem andra två du har...ungeför som med hästar..
en skimmel (vit häst,) föds svart, och bleknar för varje år, så dem till sist är vita.
kan det vara så tror du??

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #3 skrivet: 22 dec-06 kl 17:24 »
Nej det har jag aldrig sett mer än att en blommig höna får lite mer vitt med åren men skiftar färg helt gör dom aldrig.
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Helenan

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 22 dec-06 kl 17:50 »
Den svarta i mitten är 2 1/2 år de andra är 1 1/2 år gamla. Jag undrade just om det har med åldern att göra. De kanske ljusnar lite varje år men helt ljusa kan de väl aldrig bli.

Jag har kollat om de har ohyra och det har jag inte sett några.

lite_av_varje

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 22 dec-06 kl 18:15 »
Nej det har jag aldrig sett mer än att en blommig höna får lite mer vitt med åren men skiftar färg helt gör dom aldrig.

blommig??

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #6 skrivet: 22 dec-06 kl 18:23 »
Alltså vitprickig
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Vitryss

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 22 dec-06 kl 20:35 »
Dom vita fjädrarna är typ sugrör som dom nya fjädrarna utvecklas från nu efter ruggning. Brukar ju synas bäst på svarta höns och framför allt kring nacken.

Dela detta:

* Inloggade just nu

124 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser