Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skaffa tupp till rädda höns?  (läst 815 gånger)

JohannaD

• Västergötland
Skaffa tupp till rädda höns?
« skrivet: 28 okt-12 kl 09:47 »
För två veckor sedan var duvhöken här och försökte ta en av våra två Sussexhönor då de var ute och pickade i trädgården medan jag var inne för att hämta lite matrester åt dem. Som tur var klarade de sig! hittade den ena gömd under en stor buske och den andra tryckte inne i en häck med hälften av sina stjärtfjädrar borta, men annars oskadd! De var chockade först men verkar ha hämtat sig och är helt oskadda, äter bra och verkar må bra i allmänhet men vill inte ens gå ut i den inhägnade hönsgården längre om inte vi är där. Vi har funderat på att skaffa en Sussextupp (fler höns också, har bara inte fått tag i den ras jag vill ha än) och undrar om ni tror att en tupp kunde få hönsen att våga ge sig ut igen och känna sig tryggare i allmänhet?  ??? Tacksam för svar o funderingar..   :)

mysk-åsbomamma

• Uppland
SV: Skaffa tupp till rädda höns?
« Svar #1 skrivet: 28 okt-12 kl 11:13 »
En större floke ger ju trygghet. Tuppens uppgift är  att spana och säga till när det är okej att komma ut igen så det kan nog vara en bra lösning.
Lycka till i sökandet efter de rätta hönorna och tupp.

Dela detta:

* Inloggade just nu

247 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser