Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninbäbisar  (läst 936 gånger)

nandi1

• Jämtland
Kaninbäbisar
« skrivet: 27 nov-12 kl 21:14 »
Så, då har olyckskullen kommit, trodde hon gick tom då hon inte visat tecken på dräktighet eller "boat" men i natt så kom det några små juvliga underverk och fint bo har hon byggt.  o:)
Vad har ni för erfarenheter om småttingar den här tiden på året? Hon bor i en lekstuga och delar med en annan hona (staket mellan dom) vintern är ju snart här och vi har en del minusgrader  :P hon har massa halm och hö och spån som hon boat med, pluss pälsen då. måste jag sätta in värmelampa eller element?
Hur gör/skulle ni göra?
Wannabe bonde som är på väg till en gård med självhushållning <3

Skogsvilde

• Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Kaninbäbisar
« Svar #1 skrivet: 27 nov-12 kl 21:55 »
Jag skulle ösa in mer halm .
Ingen lampa då kaninerna är väldigt duktiga på att reglera värmen i boet i de flesta fall.
Sticker du in en hand i boet så känner du att det är riktigt varmt och gott.  Och då dom bor väderskyddat och dragfritt så är läget perfekt.

Men rasen kan juh spela en roll.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

nandi1

• Jämtland
SV: Kaninbäbisar
« Svar #2 skrivet: 29 nov-12 kl 11:40 »
Tack för svar, då vet jag vad jag ska göra, mer halm! Det är en tålig ras, gotlandskaniner  :D
Wannabe bonde som är på väg till en gård med självhushållning <3

Dela detta:

* Inloggade just nu

283 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser