Nordöstra skåne, jag tror du kan glömma snittvind på 12m/s med rimliga master, jag skulle gissa att 8m/s är väl optimistiskt med materialkostnad på 5000:- för tre master. En snittvind på 12m/s kanske man kan få på antarktis, men där blåser de där snurrorna sönder första året.
8m/s är väl mindre än halva energiinnehållet mot 12m/s, du får nog se det som en bonus om du kan få de snurrorna att snitta över 200W. Återbetalningstid 8-9 år utan batterier då, och 11-12 år med batterier.
Vindkraft kan göras mer effektivt ju mer resurser man kan peta in. Ju större rotor desto mer effekt, ju högre mast desto starkare vind och användbar vind oftare, en fördubbling ger generellt fyra gånger mer utbyte eller mer. Att man inte bygger större vindkraftverk än vad man gör idag beror till viss del på att det uppstår en massa tekniska problem med så enorma delar.
För en vecka sedan eller två kanske det var så kollade jag vindstatistiken i Sverige, vinden hade då generellt i Sverige legat på ~20% av vad som är normalt i en hel månad, det skulle i ditt fall alltså uppskattningvis röra sig i om storleksordningen i snitt 120W under en månads tid, alla tre snurrorna sammanlagt, alltså mindre än en tolftedel av du förbrukar i snitt över året.
Ska du "klippa navelsträngen" får du byta värmesystem om du ska ha pålitlig värme och komma i närheten av din kostnadskalkyl, just värme finns det relativt smidiga sätt att alstra på bättre sätt än via vind och direktverkande el.
Matlagning är ju inte heller särskilt vettigt att vara beroende av att det blåser mer än normalt för att klara av.
Tvättning om man inte har småbarn kan man ju vänta någon vecka med om det skulle blåsa dåligt, men om det blåser dåligt längre än så gäller det ju att vara väldigt snål med el i övrigt om man ska köra en tvättmaskin på vind-el.
Visst är det fascinerande med ett bra vindläge, men jag tror att det bästa du kan göra är att fimpa så mycket elförbrukning du kan i första hand, och sedan se om det kan löna sig med små vindkraftverk. Ved och/eller pellets-värme, ved eller gasspis, LED-belysning, mm.
Sen, om det visar sig hållbart efter studier av vinddata osv, kanske det kan vara lönt om du klarar dig utan anslutningen. Om du bara kommer till att spara el har du iaf sänkt din elkostnad.