Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp med onaturligt höga benlyft?  (läst 1170 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
Tupp med onaturligt höga benlyft?
« skrivet: 30 jan-13 kl 12:21 »
Vår opringtontupp har fått en väldigt annorlunda gåstil. Han lyfter benen hög innan han sätter ner dom i marken, det gäller båda benen. Går långsammare än vanligt..

Smajsan

• -
SV: Tupp med onaturligt höga benlyft?
« Svar #1 skrivet: 30 jan-13 kl 12:30 »
En sån har jag med,men han gör det bara ibland nu för tiden.Så jag tror att han är försiktig bara. För han gör det mest när han är högre upp på en skiva vi har i hönshuset.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Nyfikenskåne

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 30 jan-13 kl 12:49 »
Jag har också en tupp som gör så...har fått för mig att det är speciellt när det är blött ute eller snö på backen. Då kliver han liksom högt med fötterna, typ som han vill gå extra försiktigt.

Byracka

• -
« Svar #3 skrivet: 30 jan-13 kl 12:53 »
Typiskt tuppbeteende.
Dom tror sig vara så snygga och förnäma att dom går med näsan i vädret och ser inte var dom har fötterna.  ;D

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #4 skrivet: 30 jan-13 kl 13:34 »
Min orpingtontupp har börjat med det den senaste veckan. Det finns flera andra tuppar i hönshuset som precis blivit könsmogna. När de kommer för nära honom eller för lite för mycket liv (enligt honom) så morrar han och börjar spatsera runt.
Det är det som behövs för att de andra tupparna ska hålla sig undan.
Jag tycker att han ser jätterolig ut :D
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

185 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser