Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur fräscha upp fårskinnsfällar??  (läst 2366 gånger)

Too-ticki

Hur fräscha upp fårskinnsfällar??
« skrivet: 06 aug-06 kl 22:31 »
 Hej!!
Jag har två fårskinnsfällar som jag önskar fräscha upp lite grundligare än bara genom vädring!! Hur gör man ??? Kan man använda något speciellt medel/"schampoo" eller vad. Vad behövs och var kan man skaffa sånt??? HJÄLP!!!

Anthea

• Gäst
Re:Hur fräscha upp fårskinnsfällar??
« Svar #1 skrivet: 06 aug-06 kl 23:33 »
Jag lägger mina i tvättmaskinen, ullprogram och 30 grader.

koko

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 aug-06 kl 14:05 »
I tvättmaskinen?? Är det sant :o
Vi har en urdammig, urgammal en, undrar on det går? Blir de inte stela? Den har ganska lång/tjock päls.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #3 skrivet: 10 aug-06 kl 10:43 »
Har läst någonstans (kommer inte ihåg var) att man kan fräscha upp dem genom att lägga dem i snö ett par dagar med pälssidan nedåt och sen ta in dem och låta dem torka. Har inte provat själv så jag vet inte hur det fungerar.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

annan

« Svar #4 skrivet: 08 sep-06 kl 16:56 »
uppfrächningsmetoden får ju bero på HUR skinnet är berett. endel skinn klarar ju tvättmaskin bra och är beredda för att klara detta.

har testat att tvättat ett i maskin en gång då jag inte visste hur det var berett, och visst det blev ju lite stelt men det kan man lätt mjuka upp, helst allteftersom det torkar.

men viktigast är nog att du i så fall använder tvättmedel för ull (tex hos minimundus)

lycka till
"jag har storslagna visioner och maxade projekt" Peps.

Dela detta:

* Inloggade just nu

199 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser