Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ällingar borta  (läst 852 gånger)

jasmine83

• Uppland
Ällingar borta
« skrivet: 09 maj-13 kl 20:19 »
Hej,  Har fått ällingar i dagarna och idag hade mamman gått ut med dom men när min mamma märkte det fattas två... vi har letat överallt så nu undrar jag om kråkor tar ällingar?
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Ällingar borta
« Svar #1 skrivet: 09 maj-13 kl 20:26 »
Jo, kråkor kan vara besvärliga. Men det finns många som kan knipa en liten anka.

jasmine83

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 09 maj-13 kl 20:35 »
Jo men vi har kr :(åkor som har bo i ett träd bara några meter från ankgården.
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Vilverin

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 09 maj-13 kl 20:43 »
Sannolikt kråkorna som bär skulden, håll de andra inne eller i rastgård är mitt tips! Man vet aldrig, men kråkorna har tagit kycklingar för mig, och gladan har tagit en älling, det var dock i fjol. Ankmamman kan ha besvärligt om hon har många att hålla reda på!
En konstnär är ingenting utan gåvan, men gåvan är ingenting utan arbete.
- Émile Zola

Skogsnatt

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 09 maj-13 kl 21:10 »
Skaffa en hönstraktor och ha den som skydd för ungdjuren tills dom blivit så stora att kråkorna inte tar dem.

jasmine83

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 09 maj-13 kl 21:21 »
Ja meningen var att dörren skulle vara stängd men min mamma trodde  inte att hon skulle gå ut med ungarna wftwrsom dom kläcktes igår... Men nu får dom va inne.

Dela detta:

* Inloggade just nu

158 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser