Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kycklingar/ägglänknings maskin  (läst 628 gånger)

carlshons.kyckling

• Västmanland
kycklingar/ägglänknings maskin
« skrivet: 30 maj-13 kl 16:33 »
hej jag undrar hur många dagar en kyckling måste vara i kläckaren innan man kan ta ut dom från kläckaren???? mvh Carl
Carl Gustavsson

skogsbonne

• Värmland
SV: kycklingar/ägglänknings maskin
« Svar #1 skrivet: 30 maj-13 kl 16:37 »
man tar ut dom när dom är torra. Jag brukar ta ut dom kycklingar som kläck dag 20 på dag 21 men låter alla blöta vara kvar och dom som kommer under dag 21 och dom som var blöta tar jag ut dag 22. Efter släntarna tar jag ut så fort som möjligt så jag kan starta en ny omgång men dom måste vara torra

peppz

• Västergötland
SV: kycklingar/ägglänknings maskin
« Svar #2 skrivet: 30 maj-13 kl 17:02 »
jag tar ut mina på morgonen, dagen efter att de kläckts, så är de kläckta på morgonen så får de gå i ett dygn, och är de kläckta på kvällen så får de gå över natten...
Det viktiga är inte när dom kommer ut, utan huvudsaken är att omställningen till den nya miljön inte blir för abrupt.
Absolut dragfritt och ordentligt med värmekälla, dvs alla kycklingar ska kunna hitta en varm plats utan att behöva kämpa för den allt för hårt... alla ska även kunna få plats utanför värmekällan utan att behöva trängas och slåss ifall det blir för varmt.
kyla, fukt, drag, smutsigt vatten är alla fiender i kampen för höga överlevandetal.
Kennel SweetCaileanz

Dela detta:

* Inloggade just nu

203 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser