Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mina hönor lägger så mycke ägg :D  (läst 1110 gånger)

sarablara

• Gäst
Mina hönor lägger så mycke ägg :D
« skrivet: 02 jun-13 kl 19:15 »
Hej :) ja måste bara kolla en grej, och de är om mina dvkochin. Hur många ägg lägger era om dagen? Ja blir så chockad när ja kommer ut varje kväll och de ligger 8 ägg i redet (ja har fyra hönor). Trodde dom la något ägg någon gång i veckan. Är de vanligt att dom lägger så mycket ägg? :)

skogsbonne

• Värmland
SV: Mina hönor lägger så mycke ägg :D
« Svar #1 skrivet: 02 jun-13 kl 20:31 »
det är omöjligt för höns att lägga 2 ägg per dag för det tar 20 timmar att tillverka skalet

peppz

• Västergötland
SV: Mina hönor lägger så mycke ägg :D
« Svar #2 skrivet: 02 jun-13 kl 20:42 »
hmm, ja jag började räkna lite på dygnets timmar här jag med..
När mina går som bäst så blir det ett ägg per höna och dag, ibland kan det bli något extra ägg, men det är inget dom gör dygn efter dygn...

Men du verkligen har 4 höns som lägger 8 ägg/dag så se till att ge dom massor av kalk och protein och vitamin E ty den typen av äggproduktion lär slita otroligt på de arma hönsen...

Jag skulle misstänka att nåt var lite lurt ändå om jag var du... Har grannen höns? är det några tuppar som inte galer? eller har du några unghöns som du inte tror har börjat värpa ännu?
Annars är det väl bara att gratulera, jag skulle inte ha något emot om mina dv kochin värpte så...  då skulle jag hinna få lite ägg till hushållet innan dom surnar och det blir äggstanning
Kennel SweetCaileanz

Dela detta:

* Inloggade just nu

255 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser