Hej. Har snokat runt här på alternativ några månader nu, och tänkte göra mig hörd för första gången - det verkar finnas många med vettig kunskap här!
Jag har ansvar för lite ankor och höns nu över sommaren, och tänkte höra hur jag bör göra med en kyckling. Det är fem ällingar på 3v, och så en jämngammal kyckling - dom går ihop. Vuxna hönor i en gård och så vuxna ankor i en. Ällingarna klarar sig fint i sitt lilla hus ute på natten, men kycklingen har jag än så länge haft i en låda inne i köket när det börjar bli kyligt framåt kvällen.
Nu till mina frågor: när kan jag låta kycklingen vara ute på natten, och när kan jag släppa den med de vuxna hönsen (8st + en ungtupp)? Det känns onödigt stressande för den att vara helt ensam halva dygnet..
Såväl "bebis"huset som hönsgården är oisolerade, och dessvärre har jag ingen möjlighet att installera värmelampa (lampan finns men blir krångligt att dra el ut dit).
Tips och tankar mottages gärna! Som sagt är detta enbart över sommaren, så att isolera hönshuset etc är inte aktuellt, då får den hellre sova med mig här inne resten av säsongen