Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Mjölmask  (läst 13179 gånger)

Ljus

• Västergötland
SV: Mjölmask
« Svar #20 skrivet: 22 jul-13 kl 12:21 »
vart kan man köpa dessa?

Marielle

• Jag behöver inte din attityd- har en egen
    • Uppland
« Svar #21 skrivet: 24 jul-13 kl 10:32 »
Zoobutiker ! Fast de är ganska  dyra, betalar ca 55kr för en DL....Nu har jag som tur är väldigt få vaktlar.....

Vild

• -
« Svar #22 skrivet: 25 jul-13 kl 15:34 »
Ang myror har vi tagit ett spadtag i "våran" myrstack och så ställde vi in skyffeln med stacken i hönsgården. Kycklingarna sprätte och pickade i sig både ägg och myror med god aptit och de som eventuellt överlevde skyndade nog hem till stacken för det fanns inte ett spår kvar dagen efter. Billigt hönsfoder som föder upp sig själv. ;) Man behöver inte oroa sig för att dom flyttar in i hönsgården, där får dom inte vara ifred och dessutom söker dom sig hem till sin stack.

Kan de förresten äta hur mkt myror/myrägg som helst? Dom åt upp ett bo med såna där gula eldmyror som häromveckan blottades när vi lyfte på en sten i hönsgården, men det kanske mest var äggen dom åt. Stötte på ett markbo idag igen fast med svart-röda småmyror men ingen av dem ville äta av dem (det fanns inga ägg).

Dela detta:

* Inloggade just nu

180 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser