Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon som har esbetre?  (läst 648 gånger)

kiwisoda

• Västergötland
Någon som har esbetre?
« skrivet: 18 aug-13 kl 07:00 »
Verkar inte bättre än att en av de små kycklingarna har fått Coccidios. Den är hängig och står mestadels uppburrad och blundar. Äter inte så mycket men har sedan igår matat den med fil. Avföringen är lös och gulaktig. Vi bor i Vänersborgs trakten.

Tacksam för svar.

Snåttergården

• -
SV: Någon som har esbetre?
« Svar #1 skrivet: 18 aug-13 kl 09:14 »
Jag har...

Bor högt upp så om jag skickar har ni det på tisdag...
Skogsmulle tjej. Som gillar lantbruk, jakt o fiske. Optimist :)
Bor med min son på en avskild gård med får, (getter, grisar), höns, kalkoner, katter och jakthund.

kiwisoda

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 18 aug-13 kl 14:52 »
Höll på att skriva ett svar tidigare idag, men kom alldeles av mig då den sjuka kycklingen dog. Matade den vid halv sju i morse och vid 10-tiden hittade jag den död.

Tack för engagemang Snåttergården! Den sjuka kycklingen visade symptom redan i torsdags, då vi kom hem efter att ha varit bortresta och de andra två kycklingarna mår än så länge bra. De har ätit filmjölk sedan i fredags. Vet inte om jag ska avvakta med esbetre eller inte, då de inte visat några symptom hittills och jag vill inte medicinera i onödan...

Snåttergården

• -
« Svar #3 skrivet: 18 aug-13 kl 20:43 »
Jo det brukar gå fort att de dör. Tråkigt  :(

Har de andra någon diare?

Vill du jag skickar så gör jag det. Fick själv hjälp av en mycket snäll person som skickade åt mig för ett tag sedan så självklart ställer jag upp  :)

Talesättet: behandla anda som du själv vill bli behandlad.  :)
Skogsmulle tjej. Som gillar lantbruk, jakt o fiske. Optimist :)
Bor med min son på en avskild gård med får, (getter, grisar), höns, kalkoner, katter och jakthund.

Dela detta:

* Inloggade just nu

185 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser