Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  förlamad höna?  (läst 2091 gånger)

AlexandraK

förlamad höna?
« skrivet: 25 aug-13 kl 19:29 »
Har sju hönor o en tupp i hönshuset. Nu har min bästa o enda värphöna blivit dålig! Hon kan inte stå utan bara trillar. Ibland hänger vingarna. Huvudet vrider hon ett halvt varv. Är det Marek som jag nytt hittat på nätet efter att ha googlat symtom. Kommer dom andre också bli sjuka? Hon är mer än ett år o har mått jättebra fram till nu!

Midsommaren

• Bohuslän
SV: förlamad höna?
« Svar #1 skrivet: 26 aug-13 kl 10:08 »
Ge henne 4dubbeldos multivitamin och se om hon svarar på det.

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #2 skrivet: 26 aug-13 kl 10:59 »
Ge det i 3-4 dagar  ;)
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

AlexandraK

« Svar #3 skrivet: 27 aug-13 kl 17:12 »
Tack för era svar men hennes liv gick inte att rädda. :(
Nu ska jag tömma hönshuset och ska slänga allt på en kompis på hennes gödselstack. Hon har inga höns men har hästar där hemma. Är det dumt att slänga det där? Veterinären trodde det var Mareks. Kan det smitta hästar?

Nina W

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 02 sep-13 kl 11:03 »
Nej, hästar får inte marek, inga andra djur än höns vad jag vet. Jag har en hönskyckling nu som har svårt att få benen med sig så jag misstänker också marek. En av de allra första, sju år sedan, fick troligen det då jag bara haft dom en månad. Viruset kan ligga latent länge men om en får det så blir resten av hönsen restistenta. Jag är ledsen för det är min ena hönskycklng. Tupparna mår förstås prima... Och de små dunbollarna är så små än att jag inte kan veta kön.

Dela detta:

* Inloggade just nu

182 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser