Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling uppäten av höna?  (läst 845 gånger)

Sfrob

Kyckling uppäten av höna?
« skrivet: 18 sep-13 kl 10:12 »
Hej, jag har en höna som gömde sig i trädgården och själv ruvade fram 11 fina kycklingar. Vi har en mindre flock gotlandshöns som får gå fritt hela dagarna (även vintertid) men som hålls inhängande i hönsgården på nätterna med dörren till hönshuset öppen. Jag satte in en kycklingbur för mammahönan när hon dök upp med småttingarna så hon kunde sova på en trygg plats ifred från de andra hönorna. En av kycklingarna försvann ute redan efter några dagar och för några dagar sen när jag räknade kycklingarna saknades ännu en (de är nu cirka 4-5 veckor), en av de mindre. När jag idag städade ur kycklingburen så hittade jag resterna av kycklingen, i princip bara fjädrar och fötter. Resterna låg i en hög med grus och jord. Är det vanligt att höns (och kycklingar) äter upp döda kycklingar? Ska tilläggas att de verkligen inte lider brist på mat, de har fri tillgång till hel vete, undulatfrön, matrester och såklart hela trädgården! Inte särskilt rolig upptäckt kan jag säga. Annars verkar hönsmamman vara väldigt bra och skyddar ungarna mot de andra i flocken och ropar in sina små så fort hon hittar godbitar i trädgården.
/hönsmamman

lena70

• Gäst
SV: Kyckling uppäten av höna?
« Svar #1 skrivet: 18 sep-13 kl 10:33 »
Kanske självdog kycklingen, och sedan kom en mus och åt på kycklingen?? Vad tror du om det?

sonja på slätten

• Halland
SV: Kyckling uppäten av höna?
« Svar #2 skrivet: 18 sep-13 kl 10:50 »
Att täcka över mat på det viset är typiskt för möss.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

313 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser