Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  halt knölgås.  (läst 1275 gånger)

scorpio_xri

• Oscar
    • Närke
halt knölgås.
« skrivet: 02 okt-13 kl 19:17 »
tjenare har en knölgås hane som blivit halt på sen sommaren och det verkar inte blir bättre. han är med de andra gässen och ankorna och verkar inte ha något besvär av det. han springer och håller jämna steg med de andra. verkar inte ha ont. vill helst inte slakta honom än. tycker ni det är dumt att spara på honom?

Vild

• -
SV: halt knölgås.
« Svar #1 skrivet: 02 okt-13 kl 20:50 »
Vet du inte vad som orsakar hältan? Ingen fotböld/sår/svullnad?

scorpio_xri

• Oscar
    • Närke
« Svar #2 skrivet: 03 okt-13 kl 12:00 »
tror han halkade i badkaret. inga sår eller liknande finns. och han verkar som sagt inte ha ont heller.

Vild

• -
« Svar #3 skrivet: 03 okt-13 kl 18:09 »
Har ingen erfarenhet av gäss men vet att en stukning eller liknande kan ta lång tid. Min ena katta har varit redigt halt halva sommaren, men har inte ont när jag klämmer, känner, böjer mm. Och blir sakta bättre. Nu nästan helt bra. Sålänge dom hänger med dom andra och inte verkar ha ont eller lida kan man nog ge det god tid för att se om det blir bättre. Det finns ju djur som lever med ett ben mindre hela livet utan att för det påverkas. Har han inte ont och hänger med skulle inte jag avliva i första taget.

Dela detta:

* Inloggade just nu

131 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser