Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Förkultivering i kall bostad?  (läst 1392 gånger)

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
Förkultivering i kall bostad?
« skrivet: 28 feb-07 kl 17:14 »
Hur har ni ute i torpen löst det med förkultiveringen av lite mer värmeälskande fröer?

Vitis

• Skåne
Re:Förkultivering i kall bostad?
« Svar #1 skrivet: 28 feb-07 kl 19:52 »
Ett 20-tal lysrörsarmaturer på 24/7 ... men det kanske inte var det svaret du ville ha.  ;)

Du kanske kan ställa sålådor/krukor på en bricka av nåt slag och ha en lampa under ??

Alba

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 01 mar-07 kl 21:40 »
Bor inte själv i ett kallt torp, men jag vet att en värmematta är bra.

Googlade lite lätt och hittade denna: http://www.willabtradgard.se/search/Searchfullpost.asp?ArtID=30127&ID=&sort=6&Page=1&show=3&Sok=matta&leta=alt2&plats=bada

Den är ju lite dyr, och jag vet inte vad som blir kostnads och -energimässigt mest hållbart, glödlampa eller matta.
Men ett förslag helt enkelt!

/ Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Richard

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 02 mar-07 kl 12:38 »
Hur har ni ute i torpen löst det med förkultiveringen av lite mer värmeälskande fröer?

Ta en minidrivhus och en fotbad,skruv isär fotbadet och plocka bord värmetråden som sitter där,då har du din värme.

Gruff

• Östergötland
    • Caprifool
« Svar #4 skrivet: 05 mar-07 kl 03:12 »
Jag kom på det sen att, slingor och mattor till terrarier finns i hyfsade prisklasser.

Tack, ni som svarade.

Dela detta:

* Inloggade just nu

112 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser