Plats och tid för byten med mig:
* Återträffen 2007-07-21 på Gislagård i Kärringe (Småland, Kronoberg, Ljungby).
* (Kanske även fler tillfällen. Får se.)
Jag har:
* Virke. Ohyvlat i olika dimensioner. Mest fur och gran, men även lite al, en, ek och björk.
* Honung. (Hoppas få mer under sommaren 2007.)
* 3 st rostfria 12(?) liters mjölkkannor utan lock, har varit delar till mindre mjölkmaskin.
* Stevia-plantor. (Kommer att driva upp ett antal sticklingar.)
* Torkad Stevia. (Om jag får bra fart på odlingarna under våren.)
* Byggsats till rustika trädgårdsmöbler eller annat i trä. (Kapat efter måttlista.)
* Gamla element för vattenburen värme. Friska men ej kompletta. Upphängning och en del anslutningar saknas.
* Diverse udda porslin, glas och bestick som inte passar bra med min loppisfyndade kalas-servis.
Jag vill ha:
* Smide. Exempelvis grindbeslag, låsar och grova gångjärn.
* Lösa hållare för stora kaffe-filter 1x6. För att brygga kaffe rakt ner i en stor pumptermos.
* Mindre (4-5 liter) rostfria krukor/kannor med lock.
* Andra rostfria bunkar och stora grytor. För hantering av honung och bivax.
* Diverse matchande porslin, glas och bestick som passar bra med min loppisfyndade kalas-servis.
* Mindre järngryta typ trefot eller hängande i kätting. För matlagning utomhus.
* Äldre verktyg för (grövre) träbearbetning. Exempelvis bandkniv, hyvel eller borr.
* Torkade delikatesser. Kryddor, frukt, bär, kantareller, örtsalt och annat gott.
* Konserverade delikatesser.
* Trasmattor.
* Fårfäll.
* Flätade korgar lämpliga för brödjäsning.
* Varma och hållbara inneskor.
* (Och förmodligen mycket annat som jag inte kommer på just nu.)
Övriga önskemål:
* Jag vill helst byta mina rostfria kannor mot andra mindre rostfria kannor med lock.
* Kanske kan vi byta loppis-porslin med varandra så att båda får mera enhetliga kalas-serviser? Får man tillräckligt av en sort kanske man till och med kan upphöja det till den ordinarie vardagsservisen.
Förslag till affärer:
* Inte än...
A.