Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Får man gnöla här?  (läst 1408 gånger)

Rödbo-nnen

Får man gnöla här?
« skrivet: 04 mar-07 kl 03:56 »
Hej Allihopa
Förra veckan insjuknade det bagglamm jag tänkt spara. Pigg och frejdig och plötsligt mycket svag. Vet kom fredag, diagnos trol parasiter. Intraven avmaskn o antibiot. Tog hem baggen till "gästrummet". Slem, slem, dälig sväljreflex. Tillförde vätska m sond. Baggen avled i samma stund jag tänkte avliva den.
Konf vet o Skara. Öppnade själv kroppen och gjorde en okulär besiktning. Fann: kollapsade lungor med gråa oregelbundna fläckar (förhårdnader), en bit plastfolie i bladmagen samt i tjocktarmen 2-3 mm maskar i ringa mängd.
Nu brottas jag med min ägren då jag inte förmår göra som lagen och förordningarna föreskriver, skicka in huvud, ringa Geol för hämtning till destruktion osv.
?????
Om någon är intrsserad kan jag skicka foton på innanmätet.
« Senast ändrad: 05 mar-07 kl 06:31 av Petter B »

Sirpa

• -
Re: död bagge..
« Svar #1 skrivet: 06 mar-07 kl 11:30 »
Vad säger din vet. om dödsorsaken då ?
Höns och Liljor i min trädgård.

Rödbo-nnen

Re:Får man gnöla här?
« Svar #2 skrivet: 07 mar-07 kl 00:39 »
Har ännu ej varit i kontakt med konsulterande veterinär efter "obduktionen". Skulle vilja ha tel.nr. till fårveterinär. Bör väl ringa fårhälsan.

Dela detta:

* Inloggade just nu

169 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser