Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mina första getter! :)  (läst 1211 gånger)

Yoda

• Bohuslän
mina första getter! :)
« skrivet: 25 mar-14 kl 21:46 »
Jag fick hem mina två första getter igår, men nu har jag glömt vilket papper jag ska skicka in till JV.
jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig!  ::)

Nina K

• Skåne
SV: mina första getter! :)
« Svar #1 skrivet: 26 mar-14 kl 00:09 »
Grattis till getterna. Länk nedan till blanketten för anmälan om du inte har SE-nr. http://webbutiken.jordbruksverket.se/sv/artiklar/anmalan-djurhallning.html

Blanketten förflyttning av får och getter.
http://webbutiken.jordbruksverket.se/sv/artiklar/jsb33.html

Båda fylls i om nu saknar SE nr. I det fall du inte har SE så skriver man dit person nr på andra blanketten.
Om du har nr så är förflyttning du ska fyll i.
« Senast ändrad: 26 mar-14 kl 00:17 av Nina K »

Yoda

• Bohuslän
« Svar #2 skrivet: 26 mar-14 kl 08:15 »
tack så hemska mycket!
SE nummer har jag så det var den andra jag letade efter.  :)

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 28 mar-14 kl 09:42 »
Förflyttningsrapporten kan du även göra på Jordbruksverkets hemsida om du har e-legitimation.
Transportdokumentet, som du förhoppningsvis fick av säljaren, ska du inte skicka till SJV utan behålla hemma. I minst 3 år :) !

Inte så betungande, sen räcker det att tala om för SJV hur många getter du har i december, men det kommer en blankett om det hem till dig.
Lycka till med dina nya getter!
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Dela detta:

* Inloggade just nu

164 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser