Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Naken vaktelkyckling  (läst 2710 gånger)

Rönn

Naken vaktelkyckling
« skrivet: 12 jan-14 kl 13:07 »
Hej, här kommer mitt första inlägg i forumet även om jag har läst här länge  :)
Mitt första kläck i maskin är klart och allt har gått bra men en av kycklingarna, lilla Gollum, har inget dun alls. Förutom att den är helt naken är den pigg och glad, äter och dricker som de andra, den är tre dygn nu. Någon som har varit med om något liknande? Finns det något hopp om att det ska växa ut några fjädrar?

Stellan_J

• Våga vägra dv. kochin
    • Halland
SV: Naken vaktelkyckling
« Svar #1 skrivet: 12 jan-14 kl 13:57 »
Är det nakenhöns som är förebilden?

Man har inte alla hönsen hemma om man väljer dv. kochin för självhushållning

Smajsan

• -
« Svar #2 skrivet: 12 jan-14 kl 16:27 »
Vad konstigt! Men det ser ju ut som om det finns anlag för fjädrar. Du får vänta o se om det kommer några  :)
Och hålla den varm.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Eva o Getterna

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 05 feb-14 kl 11:10 »
hur går det?
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

Rönn

« Svar #4 skrivet: 17 mar-14 kl 20:38 »
Lilla Gollum mådde bra så länge de bodde i källaren, även utan värmelampan, men klarade inte flytten ut till stallet vid fem veckor :( den var pigg och glad men fick aldrig full fjäderdräkt och var mycket mindre än de andra. Egentligen borde jag kanske ha avlivat den på en gång men man hoppas ju ändå alltid på det bästa...

Dela detta:

* Inloggade just nu

160 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser