Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna med lång, krokig näbb  (läst 2086 gånger)

Nina W

• Värmland
Höna med lång, krokig näbb
« skrivet: 13 maj-14 kl 16:32 »
En femårig höna får längre o längre o mer o mer böjd näbb. Måste vara svårt att äta något annat än färdigt hönsfoder med den. Går det att klippa en hönsnäbb med klotång? Spetsen ser genomskinlig ut så jag tror inte den är blodfylld.

littlepeculiar

• Västergötland
SV: Höna med lång, krokig näbb
« Svar #1 skrivet: 01 jun-14 kl 16:50 »
Ja du kan klippa näbben, den fungerar som en klo. Du skall alltså undvika pulpan och se till att ha en bra klotång som är riktigt vass. Jag brukar gå mycket försiktigt till väga och ta lite lite för varje tag, min korsnäbb med lång näbb är som tur är tålmodig. Det går även att fila efter klippning för att inte näbben ska vara för vass. Lycka till :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

293 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser