Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna som backar  (läst 1378 gånger)

Henrik Penrik Filivilivenrik

• F.d. Armand
    • Blekinge
    • Hönsbloggen
Höna som backar
« skrivet: 24 maj-14 kl 13:24 »
En Brahmahöna som ruvat i tre veckor var ute och gick idag. När hon har gått några steg så backar hon några steg. Det verkar vara ofrivilligt, hon hade t ex problem med att gå ner från altanen för hon backade istället för att gå framåt.

Efter att ha läst den här tråden så tror jag att det är E-vitaminbrist: http://87.237.214.120/~alternat/index.php?topic=145040.0

Men av någon konstig anledning kan jag inte skriva i tråden (???) så jag tänkte diskutera en grej här: I tråden så står det att om man ger hönsen mycket feta matrester så behöver de extra E-vitamin; varför är det så? Hämmar fett E-vitaminupptag?
Skötare av en liten hushållsflock av mestadels blandrashöns, samt svenska myskankor.

Maria C S

• Småland
SV: Höna som backar
« Svar #1 skrivet: 28 maj-14 kl 16:06 »
E-vitaminer finns i groddar det är enkelt att grodda frön. Alla frön fungerar.
Vetegrodds olja brukar man ge för att ge E-vitamin. E-vitamin är fettlösligt så det är en bra fråga du ställer Henrikpenrik jag vill veta mer kan andra fetter hindra upptaget ? Okänt för mej aldrig hört innan.

Annars är det inte ovanligt att dom går som på fyllan i slutet av ruvperioden och verkar allmänt vimsiga.

Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

190 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser