Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggtjuvar  (läst 1499 gånger)

WannaB

• Vill så mycket, kan så lite...
Äggtjuvar
« skrivet: 21 mar-07 kl 15:20 »
Vill höra hurudana äggtjuvar ni har råkat ut för. ;)
Förra sommaren hade jag en igelkott som tyckte att det var lämpligt med middag varje kväll. Tog vägen via hönshuset och tog med sig ägget ut och käkade upp det. Så jag fick se till att vara snabbare, helt enkelt. ;D
Ibland slängde jag ut korv till igelkotten istället, det gillade den också. ;D
Det är inte lätt att vara profet i eget land, men det är inte så illa att vara bydåre heller.

anette i bugared

• -
Re:Äggtjuvar
« Svar #1 skrivet: 21 mar-07 kl 17:27 »
Skator, räv och den fräckaste, nämligen våran halvtama korp 8). Han brukar bjuda sin fru o sina barn på restaurang emellanåt och deras favoritställe är "Chicken Inn", dvs vårat hönshus.
Jag kan inte bli arg på honom, alltsedan vi släppte honom lös så är varje besök av honom lika roligt, värt några ägg :D.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Fred

• Fort Stewart, GA, USA
    • Övriga världen
« Svar #2 skrivet: 21 mar-07 kl 17:35 »
Skator, räv och den fräckaste, nämligen våran halvtama korp 8). Han brukar bjuda sin fru o sina barn på restaurang emellanåt och deras favoritställe är "Chicken Inn", dvs vårat hönshus.
Jag kan inte bli arg på honom, alltsedan vi släppte honom lös så är varje besök av honom lika roligt, värt några ägg :D.
För min del är det Tvättbjörn, opossum och skunk som står för de flesta äggstölderna. Pungråttorna (opossum) är fenomenala äggrullare och kan tömma hela hönsuset på ägg blixtsnabbt om de får tillfälle.
Dessbättre lämnar de oftast hönsen ifred.
Fredsivrande knallpåkebärare.
"Freedom isn't free. We all have to give something.
Some give it all."

Skogstrollet

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 21 mar-07 kl 18:01 »
Värsta äggtjuven är väl jag, varenda dag är jag där och nallar  :-[ ;D

För ett par år sedan kunde vi efter mycket spionerande konstatera att den söta ekorren mumsade på våra ägg. Då hade vi bara 4 hönor, och alla ägg försvann :'(

Spraka

• Till vänster The Real Spraka!
« Svar #4 skrivet: 21 mar-07 kl 18:15 »
Jag blev av med en av mina ruvägg häromdagen.  :(

Skalet låg kvar framför redet, med lite blodiga rester inuti, för det är inte långt kvar till kläckning  :-\

Misstänker (och hoppas) att ägget har gått sönder och att sedan en passerande katt föll för frestelsen och ätit upp innehållet. Tack och lov verkade det vara en engångsföreteelse, det har inte hänt fler gånger.
Why be normal when you can be yourself?

Florina

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 21 mar-07 kl 18:17 »
ja skator är ena små tjuvar.Där jag bodde förut så rullade de ut äggen så tjusigt så :o och sen hackade sönder dem.. nu har jag inga sådana tjuvar längre. tur att vi slipper pungråttor o tvättbjörnar här i svedala ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

104 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser