Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vem dödar hönsen?  (läst 879 gånger)

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
Vem dödar hönsen?
« skrivet: 11 nov-14 kl 19:29 »
Har oönskat besök i hönshuset.

3 döda höns och 2 döda ankor.

Misstänkte Mickel först men nää, alla kroppar låg på golvet tätt intill varandra. Inte avblodate, nacken bruten, annars inte mycket att se.

Tog ut dem döda djuren, släppte inte ut gänget, dagen gick, imorse sedan IGEN två döda höns, ligger på samma ställe med samma brutna nacke. Kroppen full med blod. Krävan välfylld. Man kan tänka sig att det alltså hände rätt tidigt  på kvällen/natten.

Har jag mård eller är det råttor?  Tips hur jag eliminerar brottslingen?  Har nu satt upp en kamera men vet jo inte om boven går genom bilden. och egentligen har jag lite lust att hittar flera döda imorgon.
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
SV: Vem dödar hönsen?
« Svar #1 skrivet: 13 nov-14 kl 10:12 »
Hängde in en kamera och se, det var mården.

Har någon i närheten en fälla att låna ut eller bra tips som skrämma bort den nya hyresgästen??

Alla tips mottages tacksamt!

/Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Dela detta:

* Inloggade just nu

229 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser