Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna med "mörkröd/torr/slapp" kam  (läst 1843 gånger)

Nellma

Höna med "mörkröd/torr/slapp" kam
« skrivet: 21 jan-15 kl 20:26 »
Hej!
Jag har en fråga om min höna 🐔
Hennes kam är blåröd och den är "slapp" samt ser lite uttorkad ut. Hon verkar svag. Vad kan jag göra och vad beror det på? Det är inte pga. kylan eftersom det är 10 grader i hönshuset. Hon äter lite, men vill mest stå still. Hon är en industrihöna, hönsrasen supernick (vit med röd kam).

sonja på slätten

• Halland
SV: Höna med "mörkröd/torr/slapp" kam
« Svar #1 skrivet: 21 jan-15 kl 21:24 »
Låter inte alls bra.  Hönan har nog gjort sitt.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Johanna Sareklint

• Blekinge
    • Johannas hörna
« Svar #2 skrivet: 21 jan-15 kl 23:21 »
Vill minnas att en blåröd kam kan tyda på syrebrist. Min gammeltupp blev sådan sin sista tid innan han lämnade in.
Tapetsararlärling. Genbank nr 7089 för Bohus-dals-svarthöns. Bronzekalkoner.  Sibirisk kattägare. Odlar-freak med kameran fastvuxen i handen :)
Titta gärna in i min nätbutik www.tildawinge.se och min websida www.sareklint.se/johanna

Stormcrow

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 22 jan-15 kl 09:24 »
Jag håller med föregående, det där är inte bra. Färgen på kammen indikerar som johanna sa syrebrist, så något är fel på andning/lungor. Gör Hönan en tjänst och avliva, så slipper hon plågas.

Dela detta:

* Inloggade just nu

101 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser