Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höna som inte vill  (läst 595 gånger)

Daniel A

• Västergötland
Höna som inte vill
« skrivet: 26 feb-15 kl 18:52 »
Hej

Jag har en Lohmann höna som jag fått från burhönsproduktion som inte får full fjäderdräkt. Fick fem stycken i november och de andra har repat sig mycket bra. Har senaste tiden haft den separat för att den inte ska bli pickad men det blir ingen skillnad. inte äns nya fjäderpennor kommer fram.
Har även testat att ge rapsolja i maten som jag fått tips om ska vara bra. Hönan ser ut att må bra för övrigt.

Har ni några tips???

sonja på slätten

• Halland
SV: Höna som inte vill
« Svar #1 skrivet: 26 feb-15 kl 19:46 »
Om gamla fjäderrötter sitter kvar, växer inte nya fjädrar ut. Troligen har de andra ruggat och fällt det som var kvar av den slitna fjäderdräkten,  och därför har nya vuxit ut på dem.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Dela detta:

* Inloggade just nu

100 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser