Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höjd på staket?  (läst 1385 gånger)

SagaDiza

Höjd på staket?
« skrivet: 01 jun-15 kl 19:41 »
Jag ska skaffa höns och funderar på hur högt staket man behöver. Vi har staket runt hela gården som är ungefär en meter högt. Min fråga är om man behöver högre eller om hönsen är så pass hemkära att dom stannar inne på gården? Jag har inte bestämt ras ännu men jag funderar på Silkes(vilka jag vet inte är jätte bra flygare), dvärg wyandotte eller möjligtvis Orpington.

sonja på slätten

• Halland
SV: Höjd på staket?
« Svar #1 skrivet: 01 jun-15 kl 20:04 »
En meter borde räcka för de raser du nämnde, med undantag för om de skulle bli jagade, eller om grannen har något oemotståndligt.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

SagaDiza

SV: Höjd på staket?
« Svar #2 skrivet: 02 jun-15 kl 12:10 »
Okej :) tack för svaret, vi har lugnt här så tror inte det finns någon risk att som små blir jagade, vi har dessutom ett land som är större än grannens så förhoppningsvis nöjer dom sig med det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

108 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser