Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Viking 30 ostabil  (läst 1138 gånger)

Glenn30

• Dalsland
Viking 30 ostabil
« skrivet: 30 jan-16 kl 20:53 »
Hej jag håller på och sätta in en Viking 30 vedspis,märkte igår när vi måttade in den att den är lite ostabil/ranglig i sidled,jag har höjt upp den till 90 cm,ringde ner till Josef Davidsson och dom påstod att det blir stabilare när man anslutit rökröret,någon mer som har Viking 30 och tycker samma sak,jag ska ansluta spisen med rökröret imorgon.

• Gäst
SV: Viking 30 ostabil
« Svar #1 skrivet: 30 jan-16 kl 21:06 »
Att den känns ranglig kan bara bero på två saker. Antingen så står den dåligt eller så är konstruktionen inte så vridstyv. Vridstyvheten är enkel att testa genom att sätta en bit tejp mellan luckan och chassiet på den sidan som inte har gångjärn eller på ryggen beroende på hur den är ihopsatt. Om tejpen skrynklar sig när man ruckar på konstruktionen så är den för dåligt boxad. Exemplet med tejp är för att förstå principen. Jag har aldrig varit med om att välmonterade eldstäder är veka i konstruktionen.

Glenn30

• Dalsland
SV: Viking 30 ostabil
« Svar #2 skrivet: 30 jan-16 kl 21:28 »
Ja jag har provat och ställt den på et helt jämt underlag oxå men lite vinglig i sidled fortfarande,den står endast på 4 st m10 bultar som man höjer och sänker spisen men

Dela detta:

* Inloggade just nu

104 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser