Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbur  (läst 1017 gånger)

Tuffs80

Hönsbur
« skrivet: 27 jun-15 kl 09:54 »
Är lite sugen på höns eller vaktlar. Men vad krävs för året runtboende i bifogad bur? Hyllorna kan ju bytas ut mot sittpinnar. Om man har en inhägnad utanför för tillvaro under uppsikt krävs tak? Hur hög? Buren är 2.5x1.5 bur lådan ca hxbxl 0.9x1.5x1.2 redes låda 0.35x0,35x1.4 isolerad. Räcker isolering i boklådan? Ska det vara värmekälla? Lämplig ras? Jag bor utanför Umeå.

Johannele

• Finland
SV: Hönsbur
« Svar #1 skrivet: 22 jul-15 kl 11:10 »
Du får säkert lite olika svar beroende på vem du frågar, men höns klarar nog inte hur mycket kyla som helst. Vissa säger ner till -10, andra säger att man borde hålla plusgrader. Och vattnet ska hållas isfritt. Du kan ju ha rejält kalla vintrar... Vad räknar du med att kunna hålla för temperatur inne i bolådan?

Johannele

• Finland
SV: Hönsbur
« Svar #2 skrivet: 22 jul-15 kl 11:12 »
Om jag förstår dig rätt så är det alltså burlådan som skulle vara isolerad? Hur många höns vill du ha? Man brukar rekommendera 3-4 hönor per kvadratmeter golv och med tanke på att de säkert skulle tillbringa stora delar av vintern i lådan skulle jag nog inte ha fler hönor än fyra på det utrymmet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

173 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser