Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp som lämnar flocken.  (läst 1061 gånger)

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
Tupp som lämnar flocken.
« skrivet: 25 aug-15 kl 10:33 »
Hej! Min vackra ståtlig tupp beter sig konstigt. På kvällarna lämnar han sina hönor och försvinner. Sedan på morgonen hittar man honom ensam i en ligghall på våran gård. Det är andra gången han gör så här. På morgonen brukar han gå tillbaka till hönshuset. Men imorse så gjorde han inte det. För just nu har vi en massa kycklingar där. Nu är det som att han skyddar dom från mig! Det är en massa kyckling tuppar så jag vet inte varför han skyddar dom!? För tuppar brukar ju bråka med andra tuppar? Vet någon vad som händer?
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.
Mail: vilmas_hons@kollberggarden.se Tel: 0728335535

Bösahusarn

• Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Tupp som lämnar flocken.
« Svar #1 skrivet: 25 aug-15 kl 11:51 »
Hur stora är tuppkycklingarna? hur gammal är tuppen?

Jag hade en tupp som blev lite utfryst från flocken under en kort period när han hans favorithönor pysslade om sina kycklingar, men sen kom han tillbaka och gav sig in i striden om vem som var störst i flocken. Han fick ju kämpa mot ganska många tuppkycklingar innan jag ko med yxan och tog hand om små ligisterna.

Min förra tupp hade lite problem med åldern och ville inte flaxa upp till hönorna på sitt pinnen och började sitta eller ligga i ett rede istället...så är din tupp gammal så kan det vara dag att fundera på en ny.
Det är aldrig för sent att ge upp.

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
« Svar #2 skrivet: 25 aug-15 kl 19:37 »
Tuppen är 1 år och kycklingarna är 7 veckor gamla. Kycklingarna bor utan någon äldre höna/tupp. Och tuppen brukar sköta sina hönor väldigt bra och så.
Föder upp Dvärgkochin och Silkes höns, säljer både höns/kycklingar och avels ägg. Bara att kontakta mig om du söker Dvärgkochin eller Silkes höns.

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
« Svar #3 skrivet: 25 aug-15 kl 19:40 »
Kan detta vara något? Tuppen:1 år... Hönorna:2 år

sonja på slätten

• Halland
« Svar #4 skrivet: 26 aug-15 kl 08:57 »
Tuppar brukar rugga på sensommaren, och då kan de förlora lite av sin tuppighet.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

vilma23

• Vilma Kollberg
    • Öland
    • Vilmas Hons
« Svar #5 skrivet: 28 aug-15 kl 18:17 »
Okej.   ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

95 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser