Höräfsor i trä i traditionella modeller, kan det eventuellt finnas någon hantverkare som tillverkar, jag har sett sådana vid någora tillfällen på marknader med mycket lokalt hantverk. Men jag vet ingen sådär direkt, som gör höräfsor i trä för avsalu
Annars, någorlunda traditionell modell i trä:
https://www.granit-parts.se/product/Traedg%C3%A5rd-skog/Traedg%C3%A5rds-och-landskapsarkitektur/Hackor-och-krattor/Rakor/Rake/76570141?locale=svGranit parts är stora på reservdelar inom bl.a. lantbruksmaskiner och djurtillbehör, så många lantbruks/maskinhandlare/foderfirmor etc beställer delar därifrån.
Kontakta granit parts eller kolla deras hemsida, vilken återförsäljare som finns närmast dig, och be dem att beställa hem valfritt antal räfsor till dig. De säljer inte direkt till vanliga privat personer eller till småbrukare...
Praktiska, i varierande utsträckning funktionella och billiga men inte så estetiskt tilltalande är de höräfsor i plast eller lättmetall som det finns ett flertal tillverkare av.
Personligen så föredrar jag Fiskars plastmodell, den är stadig samtidigt som den glider bra genom det slagna och det slagna liksom släpper precis lagom lätt för just mig. Det går bra att rulla "stora korvar" med den plasträfsan. Lättmetallvarianterna upplever jag som mer "trögräfsande".