Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odling och Parasiter,alternativ anknytning  (läst 1465 gånger)

sivan48

• Uppland
Odling och Parasiter,alternativ anknytning
« skrivet: 13 jun-07 kl 15:24 »
Ursäkta om det redan finns en sådan här tråd,vänligen korrigera mej då?
Upplever att(antagligen p.gr.av de pågående klimat-förändringarna?) diverse s.k. parasiter ökar...
Det märks ju både i djur,natur och människo-världen,-om man nu ska göra den uppdelning...
Allting har nog en funktion i världen,om det nu bara är för att visa oss att det är en obalans,som iallafall jag tycker att fästingarna är ett tecken på...
Här i odlingstråden,skulle vi kunna tipsa varandra om hur vi skapat/återställt/hört hur man/hjälper upp balansen/ i vår lilla del på jorden ...
En mördar-snigel-tråd finns ju redan,fast jag tvivlar på att försöket att utrota dom,skulle utrota människan,som är orsaken i grund o botten...
Om vi inte fattar att bara vi själva är orsaken till våra problem,då är jag rädd för,att jorden kommer att göra sig av med skapelsens  krona,som tyvärr blivit en parasitär organism...Ursäkta men bara min uppfattning,tänkte bara öppna en tråd om växt-parasiter,min holistiska livsåskådning tog överhand!

JORDLOPPOR.har ni väl upplevt,jobbigt när dom äter upp grödorna,och jobbigt när dom bits?
På odla nu,pratas om sånt...så gå gärna dit o kolla...Algomin/fiberduk/stenmjöl/fuktigt sågspån-dom gillar inte terpentin-/ är några av de saker dom tipsar om där...
Fler förslag?

naturodlaren

Re:Odling och Parasiter,alternativ anknytning
« Svar #1 skrivet: 16 jun-07 kl 17:51 »
Hej, jag tror ( är säker) att stenmjöl, rätt sort (rockdust) är en del av lösningen, det finns något motsvarande från Sverige, som är ännu bättre, har jag hört/Soliga hälsningar

sivan48

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 18 jun-07 kl 13:26 »
Jo,jag tror oxå att s.k. rockdust, eller stenmjöl är lösningen på många problem...
Våra jordar har blivit så utarmade av våran rovdrift av den,speciellt de sista 50 åren.
Nu förtiden har ju bara ekologiskt odlad mat någon smak...
Det är väl det största beviset därpå...
Synden straffar sig ju själv,i vanlig ordning...
Det är definitivt värt att experimentera med detta!
Vore kul att höra av dom som gjort detta...och kanske har märkt nån skillnad på s.k parasiter?
Är oxå nyfiken på folks erfarenheter av Algomin?

naturodlaren

« Svar #3 skrivet: 20 jun-07 kl 21:55 »
Hej, Lats Ångström fd riksdagaledomot (MP) är generalagent för Rockdust enligt pressrelease, vilket betyder att denna mineralrevolution är på väg till Sverige. I höst börjar SLU med forskning kring detta. Det binder CO2 och detta är viktigt förutom alla andra fördelar. Någon måste börja???

sivan48

• Uppland
« Svar #4 skrivet: 20 jun-07 kl 23:08 »
jättebra nyheter,naturodlaren,vi får väl hålla ögonen på nyheterna,och se hur lång tid det tar,synd att man måste vänta på läkningen av naturen.
Många tror att vi har tid att  vänta på att skärpa oss...
När det är så att varje tänkande människa ,som har sina intuitiva antenner påkopplade,har en förbannad PLIKT att jobba för en förbättring på vilken nivå man nu behärskar något....
« Senast ändrad: 20 jun-07 kl 23:12 av sivan48 »

naturodlaren

« Svar #5 skrivet: 22 jun-07 kl 21:09 »
Hej, nu fiins det i Sverige, kolla www.mineralkraft.se det är en liten del av framtiden, men många bäckar små?????

Dela detta:

* Inloggade just nu

165 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser