Ursäkta om det redan finns en sådan här tråd,vänligen korrigera mej då?
Upplever att(antagligen p.gr.av de pågående klimat-förändringarna?) diverse s.k. parasiter ökar...
Det märks ju både i djur,natur och människo-världen,-om man nu ska göra den uppdelning...
Allting har nog en funktion i världen,om det nu bara är för att visa oss att det är en obalans,som iallafall jag tycker att fästingarna är ett tecken på...
Här i odlingstråden,skulle vi kunna tipsa varandra om hur vi skapat/återställt/hört hur man/hjälper upp balansen/ i vår lilla del på jorden ...
En mördar-snigel-tråd finns ju redan,fast jag tvivlar på att försöket att utrota dom,skulle utrota människan,som är orsaken i grund o botten...
Om vi inte fattar att bara vi själva är orsaken till våra problem,då är jag rädd för,att jorden kommer att göra sig av med skapelsens krona,som tyvärr blivit en parasitär organism...Ursäkta men bara min uppfattning,tänkte bara öppna en tråd om växt-parasiter,min holistiska livsåskådning tog överhand!
JORDLOPPOR.har ni väl upplevt,jobbigt när dom äter upp grödorna,och jobbigt när dom bits?
På odla nu,pratas om sånt...så gå gärna dit o kolla...Algomin/fiberduk/stenmjöl/fuktigt sågspån-dom gillar inte terpentin-/ är några av de saker dom tipsar om där...
Fler förslag?