Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Utrota kirskål?  (läst 9285 gånger)

Stallbacka gård

Re:Utrota kirskål?
« Svar #20 skrivet: 24 apr-07 kl 19:07 »
Om man inte är emot round upp så funkar det med. Själv ska jag äta mer kirskål i år och sen skall jag hålla det nere med lien. Ifjol högg jag med lie under en torkperiod efter det kom det inte tillbaka den sommaren. Men ser redan nu att i år kommer det igen.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #21 skrivet: 25 apr-07 kl 16:08 »
Jaha, smaklig måltid då, alla, med kirskål kryddad med Roundup... :o  :P  :-[
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Pimmen

• En särdeles gris!
    • Blekinge
« Svar #22 skrivet: 14 jun-07 kl 22:35 »
Jag har fått lära mig följande: Vill du bli av med din kirskål skall du så in gräs i kirskålen tidigt på våren och sedan klippa den ofta under sommaren med gräsklippare. Då skall den tydligen dö bort.

Har dock ej haft behovet att testa själv och dessutom kanske det blir svårt i en rabatt. Men om man nödvändigt absolut vill slippa sin kirskål får man väl helt enkelt offra sin rabatt en sommar. :)

annaofia

• jord under naglarna och frid i själen
    • Öland
« Svar #23 skrivet: 16 jun-07 kl 19:08 »
man ska gräva upp den 7 ggr innan midsommar :)
sägs att om du sår in ett tåligt gräsfrö tidigt på våren coh sen klipper ner det som en gräsmatta under resten av säsongen så får du bort dem på ett år....

Seiram

• Kölhalare
    • -
    • Nya stickerian
« Svar #24 skrivet: 13 jul-07 kl 16:48 »
Lättast o bäst är att täcka med papper (jag spar allt istället för att köra det till pappersåtervinningen) i tjocka lager o se'n på med täckbark, sand eller jord. Att gräva bort eländet orkar ingen människa med...jag avverkar en bit varje år i min trädgård, och så torkar jag förstås en massa. Bra å ha till vintern.

Dela detta:

* Inloggade just nu

143 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser