Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Växthusets innevånare  (läst 1237 gånger)

anette i bugared

• -
Växthusets innevånare
« skrivet: 22 jul-07 kl 18:32 »
Bland tomater, fikon och gräslök bor mina hjälpredor.
Grodor, paddor och tre salamandrar.

Inte lika önskvärda är tomatmätarlarverna som gnager på både frukter och blad.

Vad har ni hittat bland växterna i ert växthus?
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Vitis

• Skåne
Re:Växthusets innevånare
« Svar #1 skrivet: 22 jul-07 kl 22:33 »
Grodor, fjärilar, humlor, blomflugor, bin, husmöss, spindlar, alla modeller stora-små från golv till tak, svärmare, jordlöpare, gråsuggor, tvestjärtar och massor av myror. Verkligen massor.  :o Dom bygger bo i alla krukor som står på marken.  :P Fast chilin gillar ju "väldränerat" så dom får väl hållas ...

Dom mindre önskvärda är bla. larver av grönsaksfly och bladlöss ... inget spinn än så länge ... *ta i trä* ...

anette i bugared

• -
« Svar #2 skrivet: 23 jul-07 kl 08:50 »
... inget spinn än så länge ... *ta i trä* ...
Nej,med tanke på vädret så kanske vi slipper det eländet i år. Inget ont som inte har nåt gott med sig ::)
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Marieberg

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 23 jul-07 kl 14:31 »
Jag har en inneboende padda sedan flera år tillbaka. Som tur är, har hon härdat ut den senaste vinterns storm som slog sönder växthuset, och stannade kvar.
I förra vecka upptäckte jag en mini-groda och så har jag massor med (ovälkomna) myror.

Dela detta:

* Inloggade just nu

159 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser