Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Öronproblem???  (läst 1262 gånger)

nina286

• Gäst
Öronproblem???
« skrivet: 23 okt-07 kl 11:59 »
Hej
Jag har en fråga som rör min minigris hemma som jag är lite orolig för. Vissa dagar går hon nämligen med snett huvud o verkar besvärad över något. Precis som att hon har ngt som stör henne i ena örat eller att hon helt enkelt bara har ont lite då o då av ngn anledning. Nästa dag kan hon vara helt återställd för att sedan efter en tid visa samma symptom igen. Jag har kollat o känt i hennes öra utan att se eller känna något konstigt alls....
Kan det vara någon slags parasit som satt sig där o irriterar...eller kan hon ha öroninflammation helt enkelt?
Är det någon som varit med om samma sak här på forumet eller har något bra tips att ge så skulle jag och min lilla minigris bli hemskt tacksamma!!!!
Mvh Nina

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
Re:Öronproblem???
« Svar #1 skrivet: 25 okt-07 kl 13:02 »
Har precis samma bekymmer med mitt ena lilla praktsvin. Vet inte vad det är för fel men ska ringa uppfödaren. Hon är ganska smutsig i örat men är inte den enklaste att tvätta öronen på!!
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

gimskogen

• gimskogen.se
« Svar #2 skrivet: 25 okt-07 kl 22:35 »
det är ganska vanligt att grisar har skabb, då har de det även i öronen..
de brukar även klia sig på roppen mankan se att borsten är bort skrubbade och att de har "skitiga" öron gångar..
Så det kan vara bra o fråga vetrinären..
Mjölkbonde i norra hälsingland, Rödkullor, Fjällkor. Några Roslagsfår och Svärdsjöfår samt våra Linderödsgrisar och Gotlandskaniner o 3 Isländskafårhundar

PycklingMamma

• Simma inte motströms, åk motorbåt!!!
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 27 okt-07 kl 01:12 »
Ja, skabb har hon inte, men skitiga öron...det har hon. Ska ringa veterinären på måndag om jag inte får bukt med det innan dess!!
Det var en gång två älgar som va ute å flög, då sa den ena älgen till den andra:

- Du har en bulle i ögat!!!  Den andra svarar:  - VA? Jag hör inte vad du säger för ja har en bulle i ögat!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

179 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser