Ja, jösses

..det var ena envetna rackare..men det är ju som med människor, det finns ju hopplösa fall... Jag har i sommar haft ett gäng på 10 st som föddes lite oplanerat ute i hagen. I början var dom ju så små så dom promenerade ju ut och in under tråden som dom ville, vilket inte gjorde så mycket, tyckte man då..

Sen när dom växte så vande dom sig vid att det killade till lite på ryggen när man kröp under tråden..men det var det tydligen värt för att kunna vandra omkring. Resorna blev allt vidlyftigare, till våra hundars glädje, dom kände äntligen att dom hade en viktig uppgift i att hålla reda på detta lilla grisgäng, och valla tillbaka dom in i hagen igen

Men till slut så började jag ju hitta dom hos grannarna och allt mer tid gick åt att bara lokalisera dom, så nu började tålamodet tryta och mer och mer ström kopplades på men inget hjälpte. Så en dag byggde jag en ny hydda åt dom där både suggorna och småttingarna fick plats, och då minsann

så stannade dom inne och har inte gått ut sen dess. Kanske skulle du prova att göra ett jätteenkelt skydd ute i hagen, bara ett par skivor ställda mot varandra, och in med lite halm under så har dom nånstans att krypa in även ute i hagen. Inte säkert att det gör nån skillnad, men prova går ju...