Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  minigrisar+vildsvin=sant?  (läst 4138 gånger)

prillan

• Skåne
minigrisar+vildsvin=sant?
« skrivet: 24 nov-07 kl 15:15 »
Jag ska snart få hem två systrar av minigrissläkte. Nu undrar jag om deras kusiner vildsvinen kan para sig med dem? Där jag bor vimmlar det av vildsvin, de bökar nästan ända in på husknuten. Kan jag förvänta mig smågrisar till våren?

Gris-Eva

• ~Allt är vackert som ses med kärlekens ögon~
    • Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
Re:minigrisar+vildsvin=sant?
« Svar #1 skrivet: 24 nov-07 kl 18:09 »
Jajjamen! Det har hänt förr..... :-X

Agoutifärgen (viltfärg) som finns på en del minigrisar kommer just från vildsvinskorsningar långt bak i släktleden.

Själv har jag två minigrisar med den färgen.  ;)
Se Estrella & Jennie (mor och dotter) på min hemsida.
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

prillan

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 26 nov-07 kl 18:39 »
Jaha ja. Tack för svaret, det blir spännande framemot vårkanten alltså!

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #3 skrivet: 11 dec-07 kl 07:55 »
Sätt upp ett rejält nät med eltråd på utsidan så är risken mindre att "Ville vildsvin" lyckas uppvakta dina flickor.

OM det trots allt skulle ske, så tänk på att du inte kan sälja kultingarna som "minigrisar till sällskap" till okunninga människor.
Deras temperament (och storlek) är inte lämpade till det.

Håll oss gärna informerade om det händer något. :D

(Vill du ha en "riktig" minigris med den färgen så är du välkommen att höra av dig. Nästa år kommer jag att få två kullar efter Agoutifärgade suggor så det kan dyka upp några "vildsvin"  ;))

« Senast ändrad: 11 dec-07 kl 11:58 av Gris-Eva »
Bor med min sambo på en liten gård med våra bästa vänner som är 2 hästar, 5 hönor+1 tupp, 15 minigrisar, 2 katter & linderödsvinen Bianca och Lisen.:)
Vi har en liten uppfödning av minigrisar. Ms Piggy's Pet Pigs. www.minigrisar.se

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #4 skrivet: 11 dec-07 kl 11:32 »
Vilken sötnos  :-*
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 11 dec-07 kl 14:38 »
aahh..o jag som så gärna vill ha en gris... (också.. :-[) Blir alldeless sjuk...
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Gris-Eva

• Västergötland
    • Ms Piggy's Pet Pigs
« Svar #6 skrivet: 11 dec-07 kl 16:59 »
aahh..o jag som så gärna vill ha en gris... (också.. :-[) Blir alldeless sjuk...

Du är välkommen hit. Om så bara för att titta på dom.  ::)  ;)
Det är ju bara knappt 3 mil hit. 8)

Dela detta:

* Inloggade just nu

172 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser