Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bod på infiltrationsbädd?  (läst 2082 gånger)

Lars Pers Maria

• -
Bod på infiltrationsbädd?
« skrivet: 02 jan-08 kl 19:58 »
Finns det något allvarligt att invända mot att ställa en manskapsbod tvärs över en infiltrationsbädd? Avloppsanläggningen tillhör vårt hus, fem pers i familjen. Jag ska ha boden som mejeri så det blir bara diskvatten som kommer att gå ut i trekammarbrunnen. Jag vet att man kan behöva göra om bädden men är det vanligt? Kommer kommunen att gilla detta tror ni? Förmodligen ska jag inte fråga...
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

ersam

• -
Re:Bod på infiltrationsbädd?
« Svar #1 skrivet: 05 jan-08 kl 19:14 »
En infiltrationsbädd sägs ha en livslängd på ca 15 år. Sen ska den grävas ur och ersättas med nytt grus. Har dock aldrig hört någon som gjort detta...

Sen ska man väl inte belasta rören i onödan så ev. plintar bör i så fall inte ligga rakt ovanpå infiltrationsrören.

Jag hade personligen inte byggt något fast ovanpå men en manskapsbod låter ju som man skulle kunna flytta...

ES

Dela detta:

* Inloggade just nu

203 gäster, 1 användare
MashaOl1266

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser